Studentermedhjælper til økonomistyring i Teknik- og Miljøforvaltningens stabsenhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Interesserer du dig for økonomistyring og politik? Har du lyst til at bidrage til byens drift og udvikling, så København også fremover er en af verdens bedste byer at leve i? Er du god med tal og dygtig til at formidle komplekse problemstillinger? Så er du måske vores nye studentermedhjælper i Teknik- og Miljøforvaltningens stabsenhed.

Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.

Stab
Stab er en ud af fem afdelinger i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune og understøtter forvaltningen inden for digitalisering, økonomi, jura, kommunikation, print, strategi, organisation, HR og ledelse. Afdelingen har godt 170 medarbejdere.

Om stillingen
Vi søger en studentermedhjælper til Stab Budget, hvor vi har ansvaret for den overordnede økonomistyring i Teknik- og Miljøforvaltningen. Vi understøtter det politiske udvalg, forvaltningens direktion og resten af organisationen i arbejdet med politiske beslutningsoplæg, budgetforhandlinger, budgetlægning og med økonomi- og porteføljestyring.

Dine opgaver vil især omhandle styring af forvaltningens økonomi. Opgaverne spænder fra strategiske udviklingsopgaver, der skal øge økonomistyringen, til den daglige drift med prognoser, opfølgning på anlægsporteføljen mv. Du vil også få mulighed for at bidrage til arbejdet med forvaltningens budget og budgetforhandlinger. Vi har i kontoret tradition for i vidt omfang at inddrage studentermedhjælpere og give dem ansvar for egne opgaver. Herudover vil du skulle hjælpe til med løbende og ofte uforudsigelige opgaver, som spænder bredt og ofte afhænger af den politiske dagsorden.

Vi holder til på Islands Brygge lige ved havnebadet. Udover attraktive fysiske rammer kan vi tilbyde en sund kantine, og vi afholder løbende forskellige faglige og sociale arrangementer. Du skal arbejde tæt sammen med gode kolleger i et uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor fagligheden og engagementet er højt.

Om dig
Det er vigtigt, at du har interesse for og lyst til at arbejde med opgaver inden for kontorets arbejdsområder, og at du kan lide at arbejde med tal og store excelark. Vi lægger derudover vægt på, at du både kan arbejde selvstændigt og samtidig er god til at samarbejde.

Derudover forventer vi, at du har

  • En stærk faglig profil
  • God talforståelse og skarp analytisk sans
  • En økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelsesbaggrund. Du er f.eks. stud.polit., stud.oecon., stud.merc. eller stud.scient.pol.
  • Et godt kendskab til Office-pakken, herunder især Excel
Ansættelsesvilkår
Vi udviser fleksibilitet i forbindelse med dine ferier og eksamensperioder, mens vi samtidig forventer, at du er fleksibel i perioder med stor arbejdsbelastning. Vi tilstræber en arbejdstid på ca. 15 timer pr. uge.

Stillingen er med tiltrædelse den 1. august 2023.

Mere information
Har du spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Anne Luja Hansen på 2119 5471 eller teamkoordinator Casper Skov Thomsen på 4023 5881.

Søg via linket senest søndag den 11. juni 2023
Samler afholdes medio juni.

Stab
Stab er en ud af fem afdelinger i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune og understøtter forvaltningen inden for digitalisering, økonomi, jura, kommunikation, print, strategi, organisation, HR og ledelse. Afdelingen har godt 170 medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192205&DepartmentId=22557&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5839824

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet