Struktureret og energisk generalist til informationssikkerhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du struktureret, grundig og en dygtig skriftlig formidler? Er du nysgerrig på informationssikkerhed og har du lyst til at opbygge en faglighed inden for dette område? Er du god til at håndtere mange interessenter og sikre god og professionel ledelsesrapportering? Så er du måske vores nye kollega.

Bliv en del af et stærkt fagligt miljø inden for compliance og leverandørtilsyn
Du bliver ansat i kontoret Sikkerhedsstandarder og Portefølje i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Vores kontor sætter politikker og krav for sikkerhed og databeskyttelse i Skatteministeriets koncern, sikrer porteføljestyring og topledelsesbetjening på sikkerhedsområdet, og endelig varetager vi compliance og leverandørtilsyn. Vi er 26 kolleger i kontoret fordelt på fire teams for hhv. Porteføljestyring, Leverandørtilsyn, DPO-funktionen og Compliance. Vi søger nu nye kolleger til både Leverandørtilsyn og Compliance.

Det er en oplagt chance for dig, som er struktureret, grundig og ambitiøs, og som har lyst til at opbygge en karriere inden for informationssikkerhed. Du bliver en del af et stærkt kollegialt og fagligt miljø med mulighed for at blive uddannet på området og opbygge dine kompetencer sammen med dygtige kolleger.

Compliance-teamet arbejder med udarbejdelse og implementering af strategier, politikker og retningslinjer inden for persondatabeskyttelsesområdet og informationssikkerhed på tværs af hele Skatteministeriets koncern samt målinger af compliance, dvs. 2nd line kontrol af, hvorvidt politikker og retningslinjerne efterleves. Leverandørtilsyns-teamet arbejder med ekstern revision af leverandører gennem forskellige typer revisionserklæringer. Herudover er vi i gang med at opbygge et samlet tilsynskoncept, der skal inkludere tilsynsaktiviteter udover revisionserklæringer.

Vi har mange spændende opgaver i begge teams, og vi søger derfor nye kolleger som har lyst til at arbejde med en eller flere af følgende opgaver:

  • Gennemførsel af compliance-målinger på informationssikkerheden i organisationen – dvs. via dokumentationsgennemgang, interviews og workshops vurdere, hvorvidt kontorer i styrelsen har implementeret de informationssikkerhedsmæssige regler, de har ansvar for, og hjælpe dem med en anbefalinger og handleplaner til, hvad der skal til, hvis dette ikke er tilfældet.
  • Udarbejdelse af skriftlig afrapportering af compliance-målingerne, så de er præcise og kan forstås af udefrakommende (fx Rigsrevisionen) samt håndtere godkendelser af afrapporteringen op mod kontorchefer og direktører.
  • Opfølgning på handleplaner fra risikovurderinger og dispensationer for manglende compliance.
  • Opdatering og udvikling af politikker og retningslinjer for informationssikkerhed med udgangspunkt i ISO27001-standarden.
  • Bidrage til at koordinere den årlige revision af generelle it-kontroller og sikre, at revisionserklæringerne for generelle it-kontroller bliver bestilt, gennemført og leveret til tiden i samarbejde med kollegaer fra teamet.
  • Koordinere og understøtte indhentning af dokumentation for udførslen af styrelsens såkaldte komplementære kontroller – det er forskellige kontroller som påpeges i revisorerklæringer, at styrelsen skal varetage, og som varetages af forskellige enheder i styrelsen.
  • Hjælpe med at etablere et koncept for leverandørtilsyn i tæt samarbejde med kolleger i kontoret og i samarbejde med kolleger fra de øvrige sikkerhedskontorer i styrelsen.
  • Deltage i udviklingen af tilsynsområdet og sikkerhedskrav i relation til både it-systemer og infrastruktur i samarbejde med kollegaerne i teamet.
  • Koordinering af komplementære kontroller, dertilhørende observationer og applikationsnotater.
  • Afrapportering af nøgleområder til ledelsen i UFST.
  • Koordinering af tilsyn fra Rigsrevisionen.
Vi har processer og skabeloner for de ovenstående opgaver, som du vil skulle lære at kende, bruge og hjælpe med at forbedre og videreudvikle. Du vil arbejde med opgaverne i samarbejde med gode kolleger, da vi er en stor organisation og derfor mange om at løse opgaverne. Det betyder, at du får et godt, socialt fællesskab og et godt udgangspunkt for at lære og opbygge kompetencer.

Sans for struktur, nysgerrighed og skriftlig formidling er nøgleord
Du er grundig og foretrækker struktur i din opgaveløsning. Du er en udadvendt, fleksibel og samarbejdsorienteret person, som er i stand til at møde organisationen, hvor den er. Du kan begå dig på alle niveauer i en kompleks organisation med mange interessenter. Service og gå-på-mod er nøgleord i vores tilgang til compliance, hvor det er vigtigt for os at være en aktiv, positiv medspiller i sikringen af de mange vigtige data, som Skatteministeriets koncern har ansvar for.

Du er en god formidler af komplicerede budskaber, både mundtligt som skriftligt. Vi lægger særlig vægt på, at du er en dygtig skriftlig formidler, som excellerer i at skrive notater og rapporter. Du kan skrive præcist, korrekt og kan formidle fagligt indhold på en let tilgængelig måde.

Du har en videregående uddannelse på kandidatniveau fx fra IT-universitet, Københavns Universitet eller CBS. Du kan have nogle års erfaring fra en lignende stilling, eller du kan være nyuddannet. Hvis du har erfaring med informationssikkerhedsområdet eller it-revision, vil det være et plus, men det er ikke et krav. Er du fx nyuddannet lægger vi i stedet vægt på, at du har interesse for informationssikkerhedsområdet og har stor lyst og nysgerrighed til at opbygge en faglighed på området. Så tilbyder vi dig relevant, faglig kompetenceudvikling, så du får et robust grundlag at arbejde ud fra. Du vil desuden indgå i et team med særdeles erfarne kolleger, som kan give dig faglig sparring og sidemandsoplæring i det daglige.

Uanset din faglige baggrund ønsker vi, at du:

  • er præcis i dine skriftlige formuleringer og trives med at en stor del af dine leverancer er på skrift.
  • har et ”service-gen”, da mange af vores kollegaer er afhængige af, at vi yder god og hurtig service.
  • excellerer i at arbejde struktureret, omhyggeligt og med sans for planlægning, koordinering og opfølgning.
  • har interesse inden for informationssikkerhed og er interesseret i at opbygge – eller styrke – din faglighed på dette område.
  • udstråler gejst og engagement i samspillet med organisationen og dine nærmeste kollegaer.
  • kan balancere at arbejde både selvstændigt og tværfagligt om opgaverne.
  • tager initiativ, viser ansvar, og at du følger opgaverne til dørs.
Vi tilbyder gode arbejdsforhold og stor fleksibilitet i en ofte travl hverdag. Vi lægger stor vægt på selvstændighed i vores opgaveløsning og kombinerer det med et tværgående samarbejde og særdeles godt kollegaskab. Vi har fokus på at sikre høj trivsel i kontoret, herunder sikre og styrke vores gode kollegaskab og balancen mellem arbejdsliv og privatliv.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg jobbet” senest den 4. september 2023. Samtaler afholdes løbende, og der vil evt. blive gennemført test.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Elisabeth Rothmar på telefon 72379371 eller teamlead Johannes Martin Nyborg på telefon 72373231.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171285&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5886931

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet