STÆRK ADMINISTRATOR TIL DET PERSONALEJURIDISKE TEAM I ERHVERVSMINISTERIETS KONCERN HR

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for personaleadministration og processer, har du en lille jurist i maven, og vil du være en del af et personalejuridisk videncenter? Så kan du være vores nye kollega i det juridiske team og dermed blive en del af Koncern HR i Erhvervsministeriet.

Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø:

I Erhvervsministeriets Koncern HR servicerer vi ministeriets departement og syv styrelser med alle former

for HR-opgaver. Nu søger vi en ny kollega til vores personalejuridiske team. Vi er ca. 45 medarbejdere, og vi er organiseret i 5 teams: Administration, Organisationsudvikling, Rekruttering, HR-partner og Jura.

I jurateamet er vi 7 kolleger. Vi er juridiske rådgivere og sparringspartnere - både eksternt i forhold til styrelserne og internt i forhold til kolleger i resten af koncern HR. Udover at rådgive er det også vores opgave at holde styr på praksis, overenskomster, nye regler og retningslinjer, ligesom vi også skal være stærke i styring af både store og små processer.

Som administrativ medarbejder i teamet vil du både få lettere juridiske opgaver og andre sagsbehandlingsopgaver af mere administrativ karakter. Du kan også komme til at arbejde med processer og politikker alt efter, hvor din interesse ligger.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Sekretæropgaver for ministeriets samarbejdsudvalg, såsom udarbejdelse af dagsorden, referater, mødeindkaldelser/forplejning og sammensætning af mødemateriale
  • Sagsbehandling af sager om tjenestefrihed.
  • Sagsbehandling af sager om udstationering
  • Udarbejdelse af senioraftaler.
  • Administration af vederlag til medlemmer af råd og nævn
  • Udarbejdelse af ansættelsesbreve til chefer
  • Administration af adgange til Campus Kursusadministration
Øvrige arbejdsopgaver kan være:

  • Udvikling af og sparring om politikker, vejledninger og retningslinjer inden for personale- og arbejdsmiljøområdet
  • Indgå i arbejdsgrupper på tværs af teams – også inden for ikke-juridiske områder
  • Udarbejdelse af udkast til høringer og afgørelser
  • Udvikling af processer og retningslinjer i ministeriets institutioner
  • Understøttende opgaver relateret til GDPR
Du bidrager aktivt til teamet:

Aller helst har du erfaring inden for ansættelsesret og eller personaleadministration i staten, men det afgørende er, at du kan lide rollen som sagsbehandler og administrator, og at du er klar til at hjælpe til med både store og små opgaver i en travl hverdag. Du kan arbejde selvstændigt, og du trækker på din erfaring, når du strukturerer opgaver.

Det er også vigtigt, at du har gode samarbejdsevner og en høj grad af personlig drivkraft og gå-på-mod. Teamet er kendetegnet ved et godt samarbejde, hvor alle bidrager aktivt med viden og erfaring, hvor der er behov for det i den daglige drift. Vi bevarer en positiv indstilling i tilgangen til arbejdsopgaverne, og ingen sag er for lille eller for stor til at blive løst.

Du får en varieret hverdag i Koncern HR:

Vi arbejder i en forbedringskultur, hvor vi altid har fokus på at finde bedre løsninger på baggrund af vores erfaringer og input fra omverdenen. Debatten er til tider livlig, og vi holder humøret højt – også når tempoet er hektisk. Alle opgaver løses i tæt samarbejde med de øvrige teams i Koncern HR, ligesom vi også søger sparring med andre ministeriers HR-afdelinger. Koncern HR har base i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i Valby. Her har vi en velfungerende personaleforening, gratis fitnessfaciliteter, en god kantine og flere sociale arrangementer.

Ansættelse:

Du vil blive ansat som kontorfunktionær i henhold til organisationsaftale mellem HK og Skatteministeriet.

Ansøgning:

Du søger stillingen via vores elektroniske ansøgningsmodul på https://www.kfst.dk/om-os/job/ledigestillinger/.

Vi skal have modtaget din ansøgning med CV, samt eksamensbevis senest den 07. september 2023, kl. 12:00. Samtaler forventes gennemført i uge 37 og 38.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at personalejuridisk chef Anne Nue på 91 33 70 75. Spørgsmål om løn og ansættelsesforhold kan rettes til HR-rekrutteringspartner Nada AlKerdi på tlf. 91 39 94 30.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171525&DepartmentId=6208&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891856

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet