Socialfaglig screener til boliganvisningen i Københavns Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at kvalificere vores boligindstillinger, så vi får lavet det rigtige match mellem borger og bolig? Så er vi på udkig efter dig. Vi søger en kollega, der kan indgå i et barselsvikariat som socialfaglig screener i boliganvisningen i Københavns Kommune.

Lidt om stillingen
Boliganvisningen er et centralt område i kommunens bolig-hjemløse-strategi og integrationsplan, der skal hjælpe udsatte borgere ind i almene boliger, og en vigtig samarbejdspartner til boligselskaberne.

Dine hovedopgaver som socialfaglig screener

  • Kvalificering af de enkelte boligindstillinger med afsæt i en socialfaglig vurdering
  • Være i dialog med den boligindstillende part om tvivlsspørgsmål
  • Tage stilling til, om de boligsociale kriterier er opfyldt og til hvilken boligtype, der skal anvises
Ved anvisning er der et skærpet fokus på, hvilken boligtype borgeren visiteres til. Et andet centralt element ved anvisning er at kvalitetssikre i forhold til beboersammensætningen i de forskellige boligområder, således at den spredes fornuftigt rent geografisk.

Der er otte medarbejdere i boliganvisningen – syv medarbejdere løser de socialfaglige opgaver, og en medarbejder understøtter det administrative arbejde.

Som medarbejder i boliganvisningen skal du

  • være uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • have gode samarbejdsevner
  • være god til at arbejde selvstændigt
  • kunne arbejde og navigere i flere forskellige it-systemer
  • have gode sproglige og kommunikative kompetencer, såvel skriftligt som mundtligt
  • finde det spændende at arbejde i en enhed, hvor politisk fastlagte mål styrer indsatsen
Hvad kan vi tilbyde

  • Et fagligt stærkt og engageret team
  • Et godt kollegialt arbejdsmiljø
  • Ugentlige faggruppemøder med fokus på sparring og faglige refleksioner
  • Fast supervision med ekstern facilitator
  • En rummelig arbejdsplads, hvor der er højt til loftet samt mulighed for personlig og faglig udvikling
  • Flekstid
Om os
Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en by dækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne. Borgercenter Voksnes målgruppe er udsatte og psykisk syge borgere, og målet er at støtte borgerne i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser.

I Bolig- og Beskæftigelsesenheden er vi godt 100 medarbejdere, som i det daglige drager stor nytte af hinanden. Vi har mange fælles berøringsflader og en særlig interesse i bolig og/eller beskæftigelse. Vi har adresse på Vibevej 9.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning vil ske efter principperne for Ny Løn og i henhold til aftale med forhandlingsberettiget organisation; dog ikke efter overenskomst for akademikere.
Vi vil gøre opmærksom på at privat straffeattest rekvireres ved ansættelse.

Arbejdstiden er på hverdage og som udgangspunkt 37 timer ugentligt, men særlige ønsker om nedsat tid ned til 32 timer om ugen imødekommes. Derudover er der flekstid.

Barselsvikariatet er til besættelse snarest muligt og som udgangspunkt med ophør den 31. maj 2024.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jóhann Helgi Karlsson på 2033 6477.

Vi lægger vægt på en motiveret ansøgning med dine refleksioner over jobbet som medarbejder i boliganvisningen.

Søg via linket senest tirsdag den 15. august 2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193484&DepartmentId=20813&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5879191

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet