BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at videreudvikle dine kompetencer indenfor projektledelse, styring og facilitering? Motiveres du af at have en stor kontaktflade og med at drive projekter med stor kompleksitet? Og vil være en del af et kontor med stærkt sammenhold? Så er du måske den kollega, vi søger.
Om kontoret
Du bliver en del af kontoret Projektstyring i Københavns Ejendomme (KEJD). Vi har ansvaret for at gennemføre de strategiske udviklingsprojekter, som går på tværs af organisationen og resten af Københavns Kommune. Det er udviklingsprojekter, hvor det nogle gange kan gå stærkt, og hvor der kan være stor opmærksomhed fra topledelsen og det politiske niveau.
Vi arbejder tæt sammen med forretningen om at finde de gode løsninger, og vi er optaget af at drive projekter, som skaber reel værdi. Vi bruger tid på at evaluere vores projekter, når de afsluttes og prioriterer at fejre succeserne undervejs.
Udover ansvaret for de enkelte projekter, har vi også ansvaret for at udstikke rammerne for projektstyringen på tværs af Københavns Ejendomme. Vi har netop lanceret en ny projekt- og porteføljestyringsmodel, som skal styrke den måde, projekter drives i organisationen. Vi udvikler desuden jævnligt nye metoder, så vi gør brug af de nyeste tilgange inden for projektledelse. Lige nu er vi fx meget optaget af principperne indenf or Half Double.
Projektstyring er placeret i Center for Styring og Ledelse og består af 13 medarbejdere med forskellig akademisk baggrund. Vi er gode til at hjælpe hinanden, kender hinandens latter og har et stærkt sammenhold. Projektlederne sidder fysisk sammen i et åbent kontorlandskab, men de arbejder også ude i forretningen.
Om stillingen
Som projektleder får du ansvaret for et strategisk projekt ad gangen. Lige nu mangler vi fx en projektleder til udvikling og implementering af et nyt koncept for drift, kontrol og vedligehold af brandudstyr på tværs af alle bygninger og forvaltninger i kommunen. Det vil kræve en markant udvikling af den nuværende organisation. I projektet vil du have god hjælp til de tekniske aspekter, men det er vigtigt, at du har et skarpt blik for de mange interessenter på tværs af kommunen og den nødvendige implementeringsindsats for at komme i mål. I tildelingen af projekter tager vi højde for dine kompetencer, udviklingsmuligheder og interesser, så der skabes et godt match.
Dine opgaver vil primært være
- projektledelse af projektet igennem dets faser
- planlægning og eksekvering af projektplan
- styregruppebetjening
- interessenthåndtering
- risikostyring
- ledelse af projektgruppen
- kommunikation og forandringsledelse
- afrapportering til porteføljeledelsen
- notater og direktionsindstillinger
- styrings- og faciliteringsopgaver såsom afvikling af workshops
Du vil blive en del af et stærkt projektfagligt miljø, hvor kerneopgaven er at drive professionel projektledelse. Vi har stort fokus på faglig udvikling og sparring bl.a. via sparringsgrupper og netværk. Vi prioriterer kompetenceudvikling både for den enkelte medarbejder og for kontoret samlet. Vi bruger enhedsmøderne til at inspirere hinanden med faglige oplæg og drøfter løbende udfordringer og dilemmaer i projektarbejdet.
Vi tilbyder fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden med mulighed for en god balance mellem arbejdsliv og privatliv, herunder også mulighed for to ugentlige hjemmearbejdsdage. Derudover har vi frugtordning, massageordning og adgang til træningsrum.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse og erfaring med projektledelse af tværgående udviklingsprojekter.
Derudover forstiller vi os, at du
- kan skabe resultater og har solid erfaring med at eksekvere komplekse projekter
- er god til at skabe engagement og fremdrift i projektet
- er analytisk, metodestærk og god til at bevare overblikket
- evner at samarbejde med mange forskellige faggrupper og er god til interessenthåndtering
- har en god procesforståelse og kendskab til politiske processer
- er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt
- har erfaring med faciliteringsprocesser og afholdelse af workshops
- mestrer Word, PowerPoint og Excel
- har kendskab til eller interesse for agile metoder
- er reflekteret og god til at skabe læring
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter kvalifikationer og i overensstemmelse med principperne i Ny Løn og gældende overenskomst.
Stillingen er på 37 timer inkl. frokost med flekstidsordning.
Stillingen er til besættelse den 1. oktober 2023.
Arbejdspladsen er på Borups Alle lige ved Fuglebakken Station.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Chef for Projektstyring Lone Buch på 2497 5445.
Søg via linket senest tirsdag den 8. august 2023
Vi holder ansættelsessamtaler i uge 33 og 34. Ansættelsesprocessen vil involvere test.
Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2.
Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193167&DepartmentId=23078&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5868324