Kontoret for Køb, Salg og Leje søger jurist med interesse for ejendomsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du jurist (eventuel advokat) med interesse og flair indenfor fast ejendom? Og kan du se dig selv i et spændende og juridisk miljø, hvor ikke én dag ligner den næste? Så er denne stilling måske noget for dig.

Kontoret for Køb, Salg og Leje har karakter af en intern specialiseret juridisk enhed i Økonomiforvaltningen. Kontorets primære arbejdsområde er privatretlige og kommercielle problemstillinger vedrørende fast ejendom i bred forstand, herunder sager om køb og salg af fast ejendom, udvikling af grunde og sager om erhvervsudlejning af overskudskapacitet mv.

Som ejer af en bygningsmasse på mere end 4,2 mio. m2 er en af afdelingens opgaver derudover at varetage Københavns Kommunes økonomiske interesser som privat ejendomsejer.

Vi tilbyder
Vi kan tilbyde en fleksibel arbejdsplads med work/life-balance og gode personlige udviklingsmuligheder. Du vil blive en del af et ungt og dynamisk kontor med cirka 25 jurister, hvor der er et højt fagligt kompetenceniveau.

Vi lægger vægt på et godt sammenhold med gode sparringsmuligheder, og det er vigtigt for os, at det er både sjovt og spændende at gå på arbejde.

Om kontoret Køb, Salg og Leje
Kontorets opgave er at sikre Københavns Kommunes økonomiske interesser som privat ejendomsejer, blandt andet i forbindelse med byudviklingen af København. Vores primære arbejdsområde vedrører privatretlige og kommercielle problemstillinger vedrørende fast ejendom i bred forstand, herunder sager om køb og salg af fast ejendom, udvikling af grunde, og forhandling og indgåelse af lejekontrakter, både når kommunen udlejer erhvervslejemål, og når kommunen indlejer lokaler til kommunale formål.

Kontoret understøtter hele kommunen og har stor berøringsflade med såvel kommunens øvrige forvaltninger som med andre samarbejdspartnere, herunder øvrige grundejere, rådgivere og andre interessenter.

Endelig fører kontorets jurister kontorets sager ved såvel domstolene, Taksationskommissionen og Ekspropriationskommissionen, hvor de giver møde som rettergangsfuldmægtige.

Din profil
Vi forventer, at du:

  • er cand.jur., cand.merc.(jur.) eller cand.soc. i jura
  • er nyuddannet eller har erhvervsfaring med juridiske opgaver vedrørende fast ejendom (eventuelt uddannet advokat med eller uden proceserfaring)
  • besidder kommerciel og forretningsmæssig forståelse
  • kan bevare det gode humør og overblik i en travl hverdag, hvor tingene går hurtigt, ligesom du er én, der kan få tingene til at ske
  • har gode forhandlings- og samarbejdsevner, også på tværs af fagmiljøer, herunder at du kan formidle dig klart og tydeligt både på skift og i tale
Du kommer til at arbejde med forskellige juridiske arbejdsopgaver inden for fast ejendom, og vi lægger vægt på, at du har lyst til at arbejde med følgende arbejdsopgaver:

  • udarbejdelse af juridiske aftalegrundlag, herunder købsaftaler, salgsaftaler og lejekontrakter
  • udarbejdelse af offentlige udbud ved salg af kommunens fast ejendomme
  • udarbejdelse af notater, indstillinger og beslutningsoplæg til brug for den politiske beslutningsproces i Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen af såvel juridisk som økonomisk karakter
Vilkår og tiltrædelse
Afdelingen kan tilbyde attraktive løn- og ansættelsesvilkår, som fastsættes i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling i forhold til relevante kvalifikationer og anciennitet, herunder vil indplacering som fuldmægtig eller konsulent blive forhandlet. Arbejdstiden er 37 timer om ugen inklusiv en halv times betalt frokostpause, og der er flextid.

Opstart snarest muligt efter nærmere aftale.

Spørgsmål
Vi du gerne have yderligere oplysninger om stillingen, så kontakt venligst teamleder Sune Nyvang Blohm på 2155 3228 eller kontorchef Torben Pilgaard på 5137 2242.

Søg via linket senest onsdag den 23. august 2023
Samtaler afholdes løbende.

Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2.
Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193765&DepartmentId=20127&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5886310

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet