BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Søborg, Politiets Efterretningstjeneste
Vi står for din, Danmarks og Rigsfællesskabets sikkerhed. Vi arbejder med loven i hånden i samfundets skyggesider. Det er vores pligt at opspore, undersøge og stoppe dem, der truer vores samfund og vil os det ondt. Vi er Politiets Efterretningstjeneste – den nationale efterretnings- og sikkerhedstjeneste. Vi arbejder for dig – vil du arbejde for os?
Om jobbet
Vi tilbyder indsigt i en bred vifte af opgaver i flere af PET’s afdelinger, hvor du bidrager til den administrative understøttelse af organisationen. Vi har fokus på, at du får et alsidigt og udviklende uddannelsesforløb i en spændende organisation.
Vi tilbyder dig en række spændende opgaver inden for blandt andet stabsfunktioner som HR, økonomi og indkøb samt andre specialiserede enheder i en efterretningstjeneste som for eksempel Personsikkerhed. Dine primære arbejdsopgaver vil omfatte generel administrativ sagsbehandling, journalisering og personaleadministration.
Arbejdsopgaverne varierer, hvor nogle kræver et hurtigt arbejdstempo med mange deadlines og forandringer, mens andre er mere rutineprægede og strækker sig over længere tid.
Du bliver en del af et stort fællesskab med mange forskellige fagligheder, som hver dag arbejder for et fælles mål; at passe på Danmark.
Dit arbejdssted bliver Klausdalsbrovej 1 i Søborg, tæt på offentlig transport. Vi har eget fitnesscenter og en aktiv personaleforening. Vi har ydermere flextid, betalt frokostpause og et godt fokus på work-life-balance.
Om dig
Du brænder for at levere god service, og motiveres af at blive udfordret både personligt og fagligt i forbindelse med opgaver og skiftende arbejdsområder.
Inden du tiltræder, har du bestået eller forventer at bestå; EUX med retning kontor, STX, HF eller HTX med et fem ugers EU/HGS-forløb, HHX eller HG/HGV med gode karakterer. Er du fyldt 25 år inden grundforløbets start (EUX/EUS) skal du indsende en realkompetencevurdering sammen med din ansøgning. Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte din lokale uddannelsesinstitution.
Vi håber, at du arbejder struktureret og evner selvstændigt at prioritere dine arbejdsopgaver. Som person er du positiv og har et godt humør. Det er motiverende for dig, at du gennem din elevtid får set forskellige dele af organisationen og får en stor kontaktflade på tværs.
Arbejdet foregår primært bag en computer og indeholder meget kommunikation på mail og telefon. Det er derfor væsentligt, at du er fortrolig med MS Officepakken, tryg ved at arbejde i større IT-systemer og formulerer dig klart og tydeligt i skrift og tale.
Det kan blive aktuelt, at du skal læse og skrive engelsk, hvilket du skal være komfortabel med.
Vi vil bede dig om at uploade et CV og besvare følgende tre spørgsmål i stedet for en motiveret ansøgning:
• Hvorfor har du valgt at søge en stilling som kontorelev med speciale i offentlig administration?
• Hvilke forventninger har du til PET som arbejdsplads og hvilke overvejelser gør du dig omkring det at være ansat i en efterretningstjeneste?
• Beskriv kort hvordan en god arbejdsdag ser ud for dig.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse pr. 1. oktober 2023.
Ansættelsessamtaler afholdes i uge 29 og 30.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver gældende aftale mellem Finansministeriet og HK-STAT samt OAO-S fællesoverenskomst. Der indgås en aftale om en to-årig uddannelsesstilling med en 37 timers arbejdsuge. Udover den praktisk uddannelse er der ca. 15 ugers skolegang inklusiv den afsluttende fagprøve.
Et ansættelsesforhold i PET behandles med fortrolighed, hvilket ansøger skal være opmærksom på i forbindelse med ansøgnings- og ansættelsesprocessen. Det betyder, at ligesom vi ikke fortæller nogen, at du har søgt en stilling hos os, bedes du heller ikke dele denne oplysning med nogen.
Kontakt og ansøgning
Du kan læse endnu mere om stillingen i den uddybende stillings- og kapabilitetsbeskrivelse her.
Du er velkommen til at kontakte den HR-rekrutteringsansvarlige på mail: HR-ekstern@pet.dk med eventuelle spørgsmål. Du kan finde mere information om PET på vores hjemmeside www.pet.dk
Når du søger en stilling hos PET, opretter du samtidig en profil i politiets rekrutterings-system. Søger du flere stillinger, skal du lægge en ansøgning og et cv ind i systemet pr. ansøgt stilling. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilken stilling du søger.
Alle interesserede uanset alder, køn, religion og etniske tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
Ansøgningsfrist: 13. juli 2023
Som Danmarks efterretnings- og sikkerhedstjeneste er det PET’s opgave at forebygge, efterforske og modvirke trusler mod friheden, demokratiet og sikkerheden i det danske samfund. Det gælder såvel trusler i Danmark som trusler, der er rettet mod Rigsfællesskabet eller mod danskere og danske interesser i udlandet. Vi arbejder for dig – vil du arbejde for os?
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Politiets Efterretningstjeneste, Klausdalsbrovej, 2860 Søborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://politi.dk/job-i-politiet/ledige-stillinger/rp10934
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860701