Kontorchef til Kontor for Økonomistyring og Regnskab i Økonomiforvaltningen, Københavns Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du stå i spidsen for den tværgående økonomistyring i Københavns Kommune?
Har du veludviklede samarbejdsevner, forståelse for god økonomistyring i det offentlige, og kan du både se det overordnede perspektiv, gå ned i detaljen og tænke nyt?

Så er det måske dig, vi søger til at stå i spidsen for Københavns Kommunes samlede økonomistyring, budgetopfølgning og regnskab.

Vi tilbyder et job, hvor du bliver omdrejningspunktet for den løbende udvikling af Københavns Kommunes økonomistyring, og hvor du kommer helt tæt på Økonomiforvaltningens direktion, Overborgmesteren og Økonomiudvalget. Du får ansvaret for kommunens samlede budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse, og du får en bred samarbejdsflade med alle dele af den økonomiske styring i landets største kommune.

Du skal som en af dine kerneopgaver sikre, at kommunens regler og styringsmodeller indeholder de rette incitamenter. Du skal sikre, at kommunens årlige servicebudget på ca. 30 mia. kr. anvendes til de formål, politikerne har prioriteret, du har ansvaret for budgettering og styring af den samlede anlægsportefølje på tre-fire mia. kr. årligt, og du bliver en nøgleperson i den fortsatte udvikling af kommunens økonomisystem Kvantum med fokus på bedre rapportering og øget transparens på tværs af kommunen. Det er derfor vigtigt, at du har et stort overblik, er udviklingsorienteret er god til at samarbejde på tværs og skabe gode relationer baseret på tillid til hinanden og understøtter, at vi arbejder efter et fælles mål.

Du indgår i Økonomiforvaltningens chefkreds på Københavns Rådhus og refererer til Økonomiforvaltningens økonomidirektør.

Om stillingen
Som kontorchef i Kontor for Økonomistyring og Regnskab vil du bl.a. have ansvar for at:

  • udarbejde kvartalsvis rapportering for hele kommunens samlede forbrug på ca. 45 mia. kr. årligt til det politiske niveau
  • koordinere aflæggelsen af kommunens samlede regnskab, og i tæt dialog med revisionen sikre, at der følges op på revisionsbemærkninger
  • gennemføre de årlige politiske forhandlinger om overførselssagen, hvor forvaltningernes mindreforbrug overføres, og midler prioriteres til nødvendige sager og politiske initiativer
  • fastlægge kommunens overordnede styringsregler på økonomiområdet samt sørge for, at de efterleves i tæt dialog med de syv forvaltningers økonomichefer, revisionen og Økonomiforvaltningens tværgående koncernenheder
  • drive udviklingen af kommunens økonomistyring, herunder særligt budgetsystemet, som du er forretningsejer for, men også generelt styrke transparensen i styringen og bedre rapportering til både det politiske og administrative niveau
  • kommunens likviditet og gæld forvaltes forsvarligt, herunder at følge kommunens investeringsforening
  • varetage rollen som bindeled mellem Økonomiforvaltningen og hhv. Sundheds- og Omsorgsforvaltningen og Teknik- og Miljøforvaltningen
Kontor for Økonomistyring og Regnskab består af 12 medarbejdere og en student, som du får personaleansvar for. Kontoret er en del af Center for Økonomi, der består af seks kontorer med i alt ca. 90 medarbejdere, som varetager opgaver ifm. fx direktions- og politikerbetjening, budgetforhandlinger, regnskab, digitalisering, sekretærbetjening og med samarbejdsflader ud i alle kommunens syv forvaltninger.

Om dig
Det er afgørende for os at finde en dygtig og engageret chef, der kan være med til at drive og videreudvikle styringen af Københavns Kommunes økonomi. Vi vil bl.a. lægge vægt på, at du:

  • er resultatorienteret og kan sætte retning for kontorets arbejde
  • har ledelseserfaring, og at du som leder har fokus på at få det bedste frem i og udvikle den enkelte medarbejder
  • er udviklingsorienteret og drevet af at finde nye og bedre løsninger
  • har et godt kendskab til offentlig økonomistyring
  • har veludviklede samarbejdsevner
  • er en dygtig kommunikator i tale og på skrift, og forstår at kommunikere til både politikere, samarbejdspartnere og chef- og medarbejderkollegaer i huset
  • tænker strategisk og har politisk tæft
  • har personlig gennemslagskraft, men samtidig forstår at være imødekommende og skabe tillid
Det er desuden et krav, at du har en relevant videregående uddannelse.

Ansættelsesvilkår
Vi tilbyder løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Løn er efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Ansættelsesdatoen forventes at være 1. oktober 2023 eller hurtigst muligt.

Vil du vide mere?
Læs mere om Københavns Kommune og Økonomiforvaltningen på www.kk.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør i Økonomiforvaltningen Nicolai Kragh Petersen på 2875 2937 eller mail ja53@kk.dk.

Søg via linket senest søndag den 13. august 2023
Vi forventer at afholde 1. og 2. samtaler i uge 33 og 34. Vi bruger test undervejs i rekrutteringsforløbet.

Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193061&DepartmentId=19510&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862103

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet