Kontorchef for Social Dumping og Indkøbssupport

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Københavns Kommune vil vi samarbejde med de mange virksomheder, der har orden i sagerne og fair vilkår for deres ansatte. Vi vil også hjælpe dem, der køber ind på kommunens vegne til at gøre det så godt som muligt. Her kan du blive chef for begge vigtige indsatser.

Vi tilbyder et job, hvor du kommer til at lede to specialiserede og velfungerende teams med i alt 23 medarbejdere, der hjælper med, at kommunens indkøb for ca. 15,7 mia. kr. om året bliver brugt hos de rette virksomheder og på en så effektiv måde som muligt. Når vi lykkes, så hjælper vi både københavnerne og kommunens medarbejdere, sparer penge for kommunen og udvikler både virksomheder og samfund. Når det kommer til social dumping, så laver vi kontroller, analyser, rådgivningsopgaver og politisk betjening i forhold til arbejdsklausuler, uddannelsesklausuler og CSR-bilag. Vores Indkøbssupport hjælper og vejleder alle indkøbere i Københavns Kommune, så vi får mest muligt ud af de indgåede aftaler.

Kontoret er en del af Center for Indkøb, CSR og Forsikring (CFI), der er en del af Økonomiforvaltningen, herunder Koncernservice i Københavns Kommune. Her arbejder mere end 100 mennesker med vores nye strategiske fokus, Fremtidens Indkøb, som blandt andet har til formål at hæve aftaledækningen fra 60% til 90% og i øvrigt sikre en effektiv kategoristyring for kommunens mangeartede indkøb. Vi synes selv, at vi har at gøre med ’indkøbets superliga’, og vi har også ambitioner om at påvirke den nationale dagsorden, når det kommer til offentligt indkøb. Du refererer til Centerchef Dorthe Bjerring Friis-Vigh og bliver chefkollega med fire dygtige og erfarne kontorchefer – en chefgruppe, hvor flere selv udtaler, at det er den bedste chefgruppe, som de har været en del af.

Jeg kom selv til CFI for mindre end et år siden, og jeg oplever et stærkt fællesskab præget af en masse holdspillere. Vi har sammen defineret, at vi vil have en effektiv og bæredygtig opgaveløsning, brugervenlighed og samarbejde i top samt et attraktivt arbejdsfællesskab både fagligt og socialt. Jeg vil elske, hvis du kommer ind med gejst, energi og en masse involvering, udtaler Centerchef Dorthe Bjerring Friis-Vigh.

Vi tilbyder også en stilling, hvor du kommer til at stå i spidsen for en indsats mod social dumping, som har stor politisk bevågenhed både i kommunen, men også i det omkringliggende samfund.

I Indkøbssupporten har vi brug for nye løsninger til dækning af brugerbehov og købsadfærd, ligesom vi skal forsøge os med etablering af en one-stop-shop, hvor vores leverandører oplever, at det er nemt, effektivt og bæredygtigt at være leverandør til Københavns Kommune.

Begge teams præsterer allerede højt indenfor deres fagområder og KPI’er. Derfor er det vigtigt, at du formår at bevare og bygge ovenpå de gode resultater med respekt for det, der allerede fungerer godt.

Om dig
Du er en erfaren personaleleder og har evt. også ledet igennem teamledere eller fagkoordinatorer. Du er vant til et tæt og forpligtende samarbejde med andre chefer – og har før arbejdet med implementering af ambitiøse strategier.

Du har i hvert fald et par års ledelseserfaring fra en stor, kompleks og politisk ledet organisation. Du har kendskab til ’den danske model’, social dumping og arbejdsmarkedets parter og kan på den baggrund videreføre en tydelig retning og yde sikker sparring. Det vil være en fordel med stærke juridiske kompetencer, og hvis du også har erfaring med support-delen, hvor vi arbejder på at skabe adfærdsændringer hos de mange indkøbere i kommunen.

Som leder er du god til at kommunikere, kan holde hovedet koldt i tilspidsede situationer og læser det politiske landskab. Du er en samlende, inddragende og samarbejdende holdspiller, der skaber ro, trivsel og faglig udvikling. Du er stærk i politiker- og direktionsbetjeningen – og er dygtig til at gå på tværs af hele kommunen.

Vil du vide mere?
Du kan ringe til Jakob Westh, direktør i Mercuri Urval, på 6089 6436 for at høre mere om stillingen. Eller du kan kontakte centerchef Dorthe Bjerring Friis-Vigh på 2154 1165. Du kan også læse mere om indsatsen mod social dumping her.

Løn- og ansættelsesvilkår
Dine løn- og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Dit arbejdssted bliver Borups Alle, 2400 København V.

Stillingen forventes at være med tiltrædelse den 1. august 2023.

Søg via linket senest torsdag den 15. juni 2023
Vi forventer at afholde samtaler den 23. juni 2023 (1. samtale) og den 28. juni 2023 (2. samtale). Der vil indgå test i ansættelsesprocessen.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 600 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192251&DepartmentId=23232&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841036

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet