BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at understøtte og servicere kultur- og fritidsborgmesteren, Kultur- og Fritidsudvalget og direktionen i deres arbejde med at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København? Kan du læse en sag kritisk, har du sans for detaljen, og kan du formidle komplekse emner på en forståelig måde og lytte aktivt til udvalgets behov og ønsker? Så er du måske vores kommende kollega i Borgmester- og Direktionssekretariatet.
Dine opgaver og ansvar
Du bliver én ud af et makkerpar på to udvalgssekretærer, der skal yde en effektiv, professionel og kvalitetsbevidst udvalgsbetjening. Du får bl.a. ansvar for at arrangere udvalgsmøder, udarbejde dagsordner, mødematerialer, styringspapir og udarbejde protokol. Du bliver en del af det samlede Borgmester- og Direktionssekretariat og kommer sammen med dine kolleger til at bidrage til alle de opgaver, der er i et sekretariat tæt på den politiske og administrative topledelse. Det kan f.eks. være opgaver i forbindelse med budgetforhandlinger, policyudvikling på ressortområdet, koordinering og styring af signaturprojekter og meget andet. Du kommer til at have et tæt og konstruktivt samarbejde med hele forvaltningen og med byens aktører på området.
Du har politisk tæft og skaber nemt relationer, når du navigerer mellem borgmesteren, direktionen, udvalget og kollegerne i sekretariatet og i forvaltningen.
Vi forestiller os. at du har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse, f.eks. cand.jur., cand.scient.pol., cand.scient.adm. el.lign. Uanset baggrund må du gerne komme med et par års erfaring, og det vil være en klar fordel, hvis du har kendskab til udvalgsbetjening eller politisk betjening.
- Praktisk erfaring og/eller interesse for sekretariats- og udvalgsbetjening. Det vil være en fordel, hvis du kommer med praktisk erfaring, som har givet dig en god fornemmelse af, hvad god udvalgsbetjening består af. Det vil være et plus, hvis du har en grad af kendskab til de kommunalretlige rammer herunder styrelsesloven.
- Samarbejds- og løsningsorienteret. Du skaber gode samarbejdsrelationer, du er lydhør over for andre og navigerer konstruktivt mellem forskelligartede samarbejdspartnere og interessenter. Samtidig er du den, der lytter, forstår og leverer på udvalgets behov og ønsker.
- Stærk kommunikator. Du kommunikerer klart og kan formidle komplekse emner på en enkel og forståelig måde. Samtidig er du en kritisk læser, der får øje på faldgruber og manglende præcision i sager. Du har nemt ved at rådgive andre og er i stand til at skærpe sagsfremstillingen i samarbejde med forvaltningen.
- Du er struktureret og fleksibel. Du har en struktureret tilgang til arbejdet og trives med skarpe deadlines. Typisk er du den, der følger op og sikrer udmøntningen af beslutninger. Du er samtidig fleksibel og i stand til at gribe pludseligt opståede opgaver.
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest den 1. oktober 2023. Du vil blive ansat efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. Dit arbejdssted bliver på Københavns Rådhus, 1550 København V.
Yderligere oplysninger
For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Rikke Egelund på 2129 1193.
Søg via linket senest søndag den 30. juli 2023
Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 31. Kandidater, der går videre til 2. samtale vil skulle løse en case i forbindelse med samtalen.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193105&DepartmentId=19028&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5864424