BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Søborg, Politiets Efterretningstjeneste
Har du lyst til at arbejde med udviklingen af alle regnskabsmæssige facetter af et statsligt regnskab i en organisation, som skiller sig ud, da regnskabsopgaverne også involverer et helt særegent sikkerhedsaspekt? Har du er erfaring med forandringsledelse og frisk på at bygge et bogholderi op fra bunden? Er du klar til at blive en del af en økonomisektion i rivende udvikling og er du hjemmevant i statens regnskabsregler? Så er det lige dig, vi mangler.
Om jobbet
Vi tilbyder en central rolle som regnskabschef for Regnskabsteamet i Økonomisektionen i Center for Kapacitetsstyring, hvor du skal gå i front som leder for regnskabsteamet i tæt samarbejde med regnskabsteamets faglige koordinator og med reference til Økonomichefen. PET er i gang med en spændende proces, hvor regnskabet skal hjemtages til PET. Dette involverer, at der skal overdrages en række opgaver fra Rigspolitiet til PET, heriblandt bogføringsopgaven.
Vi tilbyder dig en række spændende opgaver, hvor du får faglige udfordringer og kan være med til at sætte dit aftryk på den proces, hvor vi skal hjemtage en række regnskabsopgaver fra Rigspolitiet. Regnskabsteamet arbejdsopgaver er blandt andet arbejdet med hensættelse, afskrivninger, moms, anlæg og investeringer, bogføring, årsafslutning og rejseafregninger. Du vil blive en del af arbejdet med at skabe rammerne for den ændrede regnskabsfunktion og skal være med til at sætte retningen for Regnskabsteamet i tæt samarbejde med Økonomichefen. I forbindelse med hjemtagelsen af bogholderiet er det et must er at også ses på effektivisering af arbejdsgange og automatisering af processer.
Endelig tilbyder vi et fællesskab med mange forskellige fagligheder, som hver dag arbejder for at sikre Danmarks og Rigsfællesskabets sikkerhed. Du får en masse dygtige kollegaer, der vil se frem til at samarbejde med dig og skubbe til din udvikling, ligesom de forventer, at du gør det samme ved dem. I PET investerer vi i at udvikle og dygtiggøre vores ledere og medarbejdere.
Dit arbejdssted bliver Klausdalsbrovej 1 i Søborg, tæt på offentlig transport. Vi har eget fitnesscenter og en aktiv personaleforening. Vi har ydermere flextid, betalt frokostpause og et godt fokus på work-life-balance.
Om dig
Du har solidt kendskab til det statslige regnskab og kommer med en faglig ballast, som kan bruges til at forbedre regnskabsprocesserne og udvikle området. Du kender statens it-systemer inden for regnskab, og ved hvordan du bruger dem. Du er måske uddannet cand. merc.aud, cand.polit, HD-R eller lignende og har nogle års erfaring fra lignende stilling i staten. Det er en fordel du har erfaring med personaleledelse, men ikke et krav.
Vi byder din dedikation, din idérigdom og dine gode samarbejdsevner velkommen. Du skal også bruge din gode dømmekraft til at træffe de rette valg og være robust, når vilkårene omkring dig ændres. PET er en aktiv del af samfundet, hvorfor din nysgerrighed på omverdenen og nye opgaver er gode forudsætninger for at lykkes. Fastholder du samtidig en positiv tilgang, ser muligheder og gennemskuer hurtigt nyt, så falder du helt sikkert godt til.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsesstart pr. 01.08.2023
Dit arbejdssted bliver Politiets Efterretningstjeneste, Klausdalsbrovej 1, 2860 Søborg.
Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
Et ansættelsesforhold i PET behandles med fortrolighed, hvilket ansøger skal være opmærksom på i forbindelse med ansøgnings- og ansættelsesprocessen. Det betyder, at ligesom vi ikke fortæller nogen, at du har søgt en stilling hos os, bedes du tilsvarende ikke dele denne oplysning med nogen.
Kontakt og ansøgning
Inden du søger stillingen, kan du læse mere om jobbet i den uddybende stillings- og kapabilitetsbeskrivelse her.
Du er velkommen til at kontakte os på mail HR-Ekstern@pet.dk for yderligere information eller spørgsmål.
Du kan finde mere information om PET på vores hjemmeside www.pet.dk og politiet generelt på www.jobipolitiet.dk.
Når du søger en stilling hos politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem.
Søger du flere stillinger, skal du lægge en ansøgning og et cv ind i systemet pr. ansøgt stilling. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilken stilling du søger.
Alle interesserede uanset alder, køn, religion og etniske tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
Ansøgningsfrist: 1. juni 2023
Som Danmarks efterretnings- og sikkerhedstjeneste er det PET’s opgave at forebygge, efterforske og modvirke trusler mod friheden, demokratiet og sikkerheden i det danske samfund. Det gælder såvel trusler i Danmark som trusler, der er rettet mod Rigsfællesskabet eller mod danskere og danske interesser i udlandet. Vi arbejder for dig – vil du arbejde for os?
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Politiets Efterretningstjeneste, Klausdalsbrovej, 2860 Søborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://politi.dk/job-i-politiet/ledige-stillinger/rp10768
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838779