BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Navigerer du sikkert i en politisk dagsorden og kan omsætte den til udvikling i bydelen Amager Øst?
Motiveres du af at samarbejde på tværs af bydelene om fælles indsatser og at bidrage med implementering af den strategiske udvikling lokalt?
Er det dig, der kan skabe de gode rammer for kultur- og fritidstilbud inden for biblioteks- idræts- og kulturområdet?
Kan du gå i forrest i at sikre det gode samarbejde med borgere, foreningsliv, lokaludvalg?
Så er du måske vores nye bydelsleder!
Om os
Vi tilbyder en spændende arbejdsplads med et stærkt tværfagligt miljø og masser af liv i vores huse, engagerede og dygtige medarbejdere, lederkolleger, tæt samarbejde med øvrige centre i Kultur og Fritidsforvaltningen og på tværs af forvaltningerne i Københavns Kommune.
Amager Øst er kendt for et mangfoldigt og inspirerende musikmiljø og børnekultur, hvor store som små musikarrangementer afvikles, og børn, børnefamilier og foreningslivet indgår i tæt samarbejde med vores institutioner. Der er en stærk ånd af engagement og frivillighed i bydelen og et rigt foreningsliv, særligt på idrætsområdet, som er en aktiv og engageret del af vores mange tilbud.
Kultur og Fritid Amager Øst består af en række kultur- og fritidsinstitutioner: Amager Bio/BETA, Amager Kulturpunkt og Loftet, Børnekulturhus Amager, Kvarterhuset, Kulturpiloterne, Sundby Bibliotek, Bibliotekshuset på Rodosvej, Kofoeds Skole Multihallen, Prismen og Kløvermarken.
Kultur og Fritid Amager Øst er en del af enheden Aktiviteter, som består af ti bydele og en afdeling for Fælles Aktiviteter. Som bydelsleder, refererer du til aktivitetschef Christina Midjord, og du indgår i et tæt arbejdsfællesskab med øvrige bydelsledere og faglige ledere i alle vores bydele.
Aktivitetschef Christina Midjord udtaler: 'Vi er i en spændende udvikling, hvor vores nye bydelsleder skal trives med forandringer og have solid erfaring med at navigere på det strategiske, politiske og operationelle niveau inden for kulturområdet. Vi ønsker en stærk personaleleder med fokus på trivsel og samarbejde og som kan styrke og udvikle bydelens sammenhængskraft. Samtidig tilbyder vi mangfoldige og inspirerende samarbejder både i bydelen og på tværs af alle vores bydele og de samlede kultur- og fritidstilbud i Københavns Kommune'.
Om stillingen
Som bydelsleder evner du at få de strategiske mål omsat til konkret værdi for medarbejderne, borgerne og samarbejdspartnerne. Du har blik for det politiske landskab og den overordnede kultur- og fritidspolitik og forstår at spille ind i den gældende dagsorden og det tværgående samarbejde med de andre bydele. Du formår at navigere i spændet fra det strategiske til det operationelle niveau og er skarp i oversættelsen af de politiske målsætninger til din lokale kontekst.
Du brænder for ledelse, og kan sætte medarbejdernes forskellighed og faglighed i spil samt give plads til indflydelse, udvikling og medbestemmelse.
Vores nye bydelsleder har erfaring fra politisk styrede organisationer, gerne fra kultur-, biblioteks- eller idrætsområdet og har fingeren på pulsen i den lokale bydelsudvikling. Du har en forståelse for samspillet og dynamikken mellem de enkelte fagområder og er i stand til at sætte de mange faciliteter i spil på nye måder, så endnu flere borgere bliver engageret i bydelens kultur- og fritidsliv.
Sammen med den faglige leder, som vil referere til dig, varetager du den daglige ledelse i Amager Øst. Sammen har I delt ansvar for tilrettelæggelse af det daglige arbejde i bydelen, personaleledelse, drift af institutioner og arbejdsmiljøopgaver. Som bydelsdeler vil du også agere som faglig leder og have ansvar for huse og medarbejdere inden for enten kultur, idræt eller biblioteker, alt afhængig af din baggrund og faglige kompetence.
For at opnå succes som bydelsleder, har du
- det overordnede ansvar i bydelen for at realisere Kultur- og Fritidsforvaltningens politikker, strategier, planer og ambitioner på kultur-, idræts- og biblioteksområdet
- en naturlig nysgerrighed, hvor du byder aktivt ind på samarbejdet omkring de tværgående og fælles indsatser for alle ti bydele
- stærke samarbejdsevner og trives med at sætte dine personlige og faglige kompetencer i spil i samarbejdet med lokaludvalg, foreningslivet, områdefornyelsen og sociale indsatser
- solide kompetencer og erfaring med at udvikle og fastholde en effektiv drift og økonomi inden for et givet budget, sikre compliance samt styring af vores institutioner, anlæg og aktiviteter, herunder bl.a. udbud og fundraising
- indblik i drivkraften for frivillighed og samarbejder med lokale aktører og ser muligheder i, hvordan dette kan understøttes og udvikles yderligere
- fokus på arbejdsglæde og trivsel, hvor du skaber et anerkendende og tillidsfuldt arbejdsmiljø med fokus på dialog, samarbejde og allokering af ressourcer
- har solid og dokumenteret erfaring med personaleledelse og ledelse, suppleret med en lederuddannelse samt kendskab fra en offentlig politisk styret organisation
- er åben, lyttende og tydeligt kommunikerende i din ledelsesstil
- arbejder med at sætte dygtige medarbejderes kompetencer i spil, byder ind og har fokus på medarbejdernes motivation, engagement og trivsel
- trives med ledelse på flere adresser og spiller ind med integritet og ordentlighed
- evner det gode samarbejde og udvikling af relationer samt trives i arbejdet på tværs af forvaltninger og som repræsentant for Kultur- og Fritidsforvaltningen
- arbejder løsningsorienteret, struktureret og planlægger langsigtet og strategisk, bevarer overblikket og med sikker hånd navigerer i en travl og kompleks hverdag
Der er tale om en fuldtidsstilling. Løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og gældende overenskomst. Stillingen ønskes besat den 1. oktober 2023. Vi indhenter børneattest og referencer i forbindelse med ansættelsen.
Yderligere informationer
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte aktivitetschef Christina Midjord på 2482 9417, dog ikke i uge 28 og 29 pga. ferie.
Søg via linket senest søndag den 13. august 2023
Vi forventer at afholde første samtaler fredag den 18. august 2023 og anden samtaler torsdag den 24. august 2023. Forud for anden samtale gennemføres en erhvervspsykologisk personlighedstest, og der vil være en case.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193113&DepartmentId=23139&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5864464