Centerchef for Myndighed til Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er med, når borgere og tilflyttere går igennem livets faser – lige fra flytninger, over vielser, til uenighed om husleje og deltagelsen i valghandlingerne. Vi er også sat i verden for at hjælpe de mest økonomisk trængte ældre borgere og dem, der flytter til vores by fra udlandet.

Vi tilbyder dig et ansvar for hele myndighedsområdet og dermed en varieret juridisk portefølje – både i bredde og kompleksitet – der har betydning helt ude hos borgerne og de erhvervsdrivende, såsom beværtninger, udlejere og dem, der ansætter udenlandsk arbejdskraft. Udover, at du kommer helt tæt på borgerne og deres behov, så er du også chef for forvaltningens juridiske enhed, og rådgiver derfor direktion, kollegaer og politikere – og du er forvaltningens juridiske ansigt udadtil.

Vi tilbyder et job, hvor du sætter retningen for de syv områder:

  • Folkeregistret
  • Kontrol, it-sikkerhed og Bevillingsnævn
  • Folkepension København
  • Jura og Huslejenævn
  • International House
  • Vielseskontoret
  • Ledelsessekretariat og Valg
Her får du ansvaret for alt fra traditionel sagsbehandling til arbejdet i huslejenævnene og Ankenævnet for de københavnske huslejenævn. Du overtager et stærkt chefhold og en velfungerende organisation med 5 kontorchefer, 4 teamledere og ca. 160 medarbejdere. Du refererer til ressourcedirektør Lars Colding Laustrup og indgår i et ledelsesfællesskab med chefen for Borgerservice. Tilsammen forvalter I et budget på ca. 170 mio. kr.

”Jeg har brug for en stærk leder, der både kan rådgive direktionen, videreudvikle og hæve niveauet for forvaltningens juridiske faglighed, og som sikrer robust drift af et stort myndighedsområde. Vi arbejder efter ledelsesværdierne Kreativitet, Faglighed og Fællesskab, og den nye chef er dybt engageret i udviklingen af sin ledergruppe og samarbejdet i det tværgående cheffællesskab i vores forvaltning”, udtaler ressourcedirektør Lars Colding Laustrup.

For os er driftssikkerhed ensbetydende med en ensartet sagsbehandling af høj kvalitet, så borgerne oplever en god service samt ukomplicerede borgerrejser. Vi er opmærksomme på, at det er vanskeligt at rekruttere og kvalificere dygtige jurister, og vi arbejder derfor aktivt med at etablere stadig stærkere tværfaglige miljøer og understøtte sagsgangene digitalt, med det formål at hæve det juridiske niveau. Du forstår logikken i udfordringerne og bidrager aktivt til løsningerne.

Om dig
Du har været leder i større, politisk ledede driftsorganisationer med tunge og borgerrettede myndighedsopgaver og høj juridisk kompleksitet. Du har helst konkret erfaring med ledelse af ledere og har gjort det med både tillid og empati, hvor der gerne er plads til andre. Du er uddannet jurist, har politisk tæft samt kendskab til politiker- og direktionsbetjening – og evner at over- og omsætte det til dit ansvarsområde.

Vil du vide mere?
Du kan ringe til Jakob Westh, direktør i Mercuri Urval, på telefon 6089 6436 for at høre mere om stillingen. Du kan også læse et uddybende notat her. Dit arbejdssted bliver få minutter fra Rådhuspladsen, Nyropsgade 3, 1602 København.

Dine løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Søg via linket senest tirsdag den 6. juni 2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=191833&DepartmentId=19008&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833294

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet