Business Analysts med motivation for at drive analyseaktiviteter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du bidrage til at udvikle, drive og forbedre dataløsninger til understøttelse af inddrivelsen af gæld til det offentlige? Bliver du motiveret af at arbejde i spændingsfeltet mellem forretning og IT? Er du analytisk anlagt, og kan du med din forståelse for dataløsninger håndtere komplekse forretningsbehov? Så er du måske én af vores nye kolleger i kontoret Gældssystemer Data.

Vær med til at drive analyseaktiviteter
Som Teknisk Business Analyst arbejder du i spændingsfeltet mellem forretning og IT, hvor vi bygger og drifter data warehouse og BI-løsninger på gældsområdet. Du er derfor med, når vi drøfter forretningsbehov med Gældstyrelsen, og du omsætter og formidler forretningsmål og -behov til vores udviklingsteams. Dette sker i et tæt samarbejde med Product Owner. Du forventes at drive analyseaktiviteter af indmeldte forretningsbehov med fokus på at skabe solide løsninger.

Hos os bliver du en del af vores Agile Release Train, hvor du kommer til at få et tæt samarbejde med teams af topmotiverede udviklere. Du vil indgå i afklaring og nedbrydning af ønsker til konkrete arbejdsopgaver. En stor del af dit job er således at definere user stories og features ved at sætte dig ind i forretningsmæssige behov og den it-tekniske løsning. Du vil samtidig skulle yde støtte i afklaring af acceptkriterier. Du vil indhente afklaringer og godkendelser på enkeltstående opgaver, men også varetage foranalyser samt planlægge og facilitere workshops og arbejdsmøder. Du vil få en bred vifte af forskellige interessenter. For at lykkes i jobbet opbygger du en solid faglig forståelse af gældsområdet.

Analytisk og struktureret profil
Vi søger en analytisk og struktureret profil, som bliver motiveret af at drive opgaver. Du skal kunne begå dig i spændingsfeltet mellem forretning og IT, og du har stærke kommunikative evner i skrift og tale. Det falder dig naturligt at være nysgerrig, og du trives i dialog med mange mennesker og med forståelse af forretningsbehov. Du evner at holde det overordnede overblik samtidig med, at du har et skarpt øje for detaljen. Har du erfaring med agile metoder, er det en fordel, men ikke et krav.

For at få succes i stillingen lægger vi vægt på, at du:

  • Er en udpræget teamplayer, som vil bidrage positivt til vores kollegaskab
  • Har indsigt i dataløsninger, begrænsninger og muligheder ved data
  • Har en teknisk baggrund og gerne erfaring med data warehouse
  • Hurtigt evner at forstå komplekse problemstillinger
  • Er proaktiv og har evnen til selvstændigt at drive forskellige typer analyseaktiviteter
  • Er relationsskabende med stærke samarbejdsevner på tværs af fagskel og kulturer.
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi foretrækker, at du har minimum et par års erhvervserfaring fra lignende stillinger. Vi arbejder ud fra rammeværket SAFe, og i det daglige anvender vi Jira og Confluence. Det er derfor en fordel, at du har kendskab til de agile metoder, men vi hjælper dig i gang med relevant certificering og oplærer dig i værktøjerne.

Du har evnen og viljen til at analysere en problemstilling i bund og lyst til at lære og prøve kræfter med nye opgaver. Vi forventer ikke, at du har kendskab til Skatteforvaltningen, men det er vigtigt, at du har mod på at sætte dig ind i komplekse problemstillinger, da det er udgangspunktet for at kunne analysere og belyse, hvad forretningens behov er i forhold til de fremtidige it-løsninger.

Bliv en del af et fagligt stærkt fællesskab
Du bliver ansat i kontoret Gældssystemer Data, som består af 21 interne medarbejdere og samme antal eksterne konsulenter. Kontoret er centralt i driften og videreudviklingen af data warehouse og BI løsninger oven på gældssystemerne. Vi arbejder tæt sammen med resten af gældsområdet. Udviklings- og forenklingsstyrelsen arbejder aktivt med agile metoder, og med SAFe som det primære rammeværk.

Atmosfæren i kontoret er uformel og uhøjtidelig og vi sætter stor pris på daglig sparring, da vi mener, at det er nøglen til at lykkes. Dine nye kolleger har et stort drive og høj faglighed og motivation.

Vi tilbyder en velstruktureret onbording, betalt frokostpause og fleksible arbejdstider.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter vi linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 1. august 2023. Du er velkommen til at kontakte kontorchef Janus Boesen Agerbo på tlf. 72 38 87 21 eller på LinkedIn, hvis du har yderligere spørgsmål til stillingen.

Vi benytter testcase, som led i ansættelsen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Forud for ansættelsen vil der blive indhentet referencer og straffeattest.

Forventet tiltrædelse er den 1. oktober eller snarest mulig.

Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170121&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874799

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet